Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας 2022-23

ΔΗΜΟΤΙΚΟ  ΣΧΟΛΕΙΟ  ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ  

¨ Η  ΒΑΛΜΑΔΑ ¨

ΣΧΟΛΙΚΟ  ΕΤΟΣ  2022-23

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Δημοτικό  Σχολείο  Ανατολικού ¨ Η Βαλμάδα ¨

Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης

Κωδικός  Σχολείου ( Υ.ΠAI.Θ. ): 9190271

ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Έδρα  του  Σχολείου (διεύθυνση): Δημοτικού Σχολείου 2 – Ανατολικό Θεσσαλονίκης – Τ.Κ. 53700

Τηλέφωνο: 2310-718010

Fax: 2310-718010

E-mail: mail@dim-anatol.thess.sch.gr

Ιστοσελίδα: http://dim-anatol-new.thess.sch.gr

Αναπληρωτής Διευθυντής  Σχολικής  Μονάδας: Πελτέκης Σταύρος

Αναπληρωτής Υποδιευθυντής: Σιώπη Άννα

Πρόεδρος  Συλλόγου  Γονέων/Κηδεμόνων: Τσιφλιτζή  Καλλιόπη

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) επιδιώκει να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιείται όσο καλύτερα γίνεται το έργο του Σχολείου και να επιτυγχάνονται όσο γίνεται καλύτερα οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως σχολική κοινότητα ( μαθητές, εκπαιδευτικοί, άλλο επιστημονικό προσωπικό, βοηθητικό προσωπικό, Γονείς/Κηδεμόνες ).

Ο Κανονισμός βασίζεται στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων, ενσωματώνει αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές και είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του Σχολείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων καθώς και εκπροσώπων του Δήμου μας/της Δημοτικής μας κοινότητας.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται σε όλους του Γονείς/Κηδεμόνες και αναρτάται με την έναρξη του σχολικού έτους στον ιστότοπο του Σχολείου. Μια συνοπτική μορφή του διανέμεται και συζητείται διεξοδικά με όλους τους/τις μαθητές/μαθήτριες του Σχολείου.

Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής μας κοινότητας: της διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών/τριών, των Γονέων και Κηδεμόνων.

Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας έτσι ώστε να διαμορφώνεται στο σχολείο ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του. Ταυτόχρονα, οι δυσκολίες και τα προβλήματα που προκύπτουν αντιμετωπίζονται από τα μέλη της σχολικής κοινότητας ως προκλήσεις και ευκαιρίες βελτίωσης, ανάπτυξης και ενδυνάμωσης παιδαγωγικών, διδακτικών, και άλλων πρακτικών.

Βασικοί στόχοι του Κανονισμού είναι οι μαθητές/μαθήτριες να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους, να διαπαιδαγωγηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να αποκτήσουν δεξιότητες οι οποίες έχουν βασικό και κυρίαρχο ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία και ταυτόχρονα αποτελούν δεξιότητες ζωής, όπως η δημιουργικότητα, ο αυτοέλεγχος, η συναίσθηση της ευθύνης, η συνεργασία, η ενσυναίσθηση, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αλληλοκατανόηση, η αποδοχή της διαφορετικότητας, ο σεβασμός όλων σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες, η περιβαλλοντική συνείδηση, η προστασία της υγείας, καθώς και η εδραίωση της ισότητας, της αλληλεγγύης και της δημοκρατίας.

Μέσω των συμφωνημένων αρχών/κατευθύνσεων του Κανονισμού του Σχολείου μας επιδιώκεται:

  • Να εξασφαλίζεται ένα υποστηρικτικό πλαίσιο για να πραγματοποιείται με επιτυχία το εκπαιδευτικό έργο και η απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Να καλλιεργείται κατάλληλο κλίμα για την ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της κάθε μαθητή/μαθήτριας αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Να διασφαλίζεται η σωματική και ψυχική υγεία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Να δημιουργούνται οι συνθήκες αξιοπρεπών και αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας, μάθησης και εργασίας.

ΚΕΝΤΡΙΚΟΙ  ΑΞΟΝΕΣ

1. Προσέλευση – παραμονή  στο  Σχολείο  και  αποχώρηση  από  αυτό

Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

  • Οι μαθητές/τριες προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων ( 08:15΄ ) και αφού τακτοποιήσουν στην αίθουσα διδασκαλίας τα πράγματά τους ( τσάντες, ρουχισμό κ.ά. ) εξέρχονται στον αύλειο χώρο, εφόσον φυσικά οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν, για να παραβρεθούν στην πρωινή συγκέντρωση του σχολείου. Η πρωινή συγκέντρωση αποτελεί μια ευκαιρία επαφής, ενημέρωσης και προετοιμασίας της σχολικής κοινότητας.
  • Η προσέλευση και η αποχώρηση των μαθητών/τριών γίνεται από την κεντρική είσοδο επί της οδού Δημοτικού Σχολείου 2.
  • Όσοι/ες μαθητές/τριες προσέρχονται με καθυστέρηση γίνονται δεκτοί/ές στην τάξη μόνο με την άδεια του Διευθυντή του Σχολείου και αφού αναφέρουν τους λόγους της καθυστέρησης. Σε περίπτωση που διαπιστώνεται κατ΄ επανάληψη καθυστέρηση συγκεκριμένων μαθητών/τριών, ενημερώνονται οι Γονείς/Κηδεμόνες τους, οι οποίοι φέρουν και την ευθύνη της έγκαιρης προσέλευσης. Επισημαίνεται ότι, εάν δεν υπάρχουν λόγοι υγείας ή ανωτέρας βίας, κάθε απουσία μαθητή/τριας από το Σχολείο είναι αδικαιολόγητη. Αν πρόκειται να υπάρξει για σοβαρούς λόγους καθυστέρηση, ενημερώνεται από τους Γονείς/Κηδεμόνες έγκαιρα το Σχολείο, τηλεφωνικά ή με ηλεκτρονικό μήνυμα.
  • Οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το Σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου ( π.χ. ασθένεια ), ενημερώνεται ο/η Γονέας/Κηδεμόνας για να παραλάβει το παιδί του/της.
  • Οι μαθητές/τριες την ώρα του μαθήματος δεν επιτρέπεται να απομακρύνονται από τον χώρο διδασκαλίας ( αίθουσα, εργαστήριο, μάθημα φυσικής αγωγής στην αυλή ), χωρίς την άδεια του/της διδάσκοντα/ουσας εκπαιδευτικού.
  • Κατά την παραμονή στο σχολείο, εφαρμόζονται όλες οι ισχύουσες διατάξεις  καθώς και οι αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων για όλους/ες ( μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς ).

2. Συμπεριφορά  μαθητών/τριών – Παιδαγωγικός  σχεδιασμός

Αποκλίσεις των μαθητών/τριών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του Σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του Σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στον/στη συμμαθητή/τρια, πρέπει να θεωρούνται σχολικά παραπτώματα.

  • Τα σχολικά παραπτώματα θα αντιμετωπίζονται από το σχολείο, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα παιδαγωγικές αρχές, διαδικασίες σεβασμού της διαφορετικότητας και στρατηγικές συμπερίληψης.
  • Τα θέματα συμπεριφοράς των μαθητών/τριών στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τον Διευθυντή της Σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων και τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους.
  • Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.
  • Με το χτύπημα του κουδουνιού για έναρξη διδακτικής ώρας, οι μαθητές/τριες, αφού συγκεντρωθούν στον προκαθορισμένο χώρο, εισέρχονται με τάξη στην αίθουσα και κάθονται στην καθορισμένη τους θέση. Είναι υπεύθυνοι/ες για την καθαριότητα των θρανίων, των καθισμάτων τους και της αίθουσας που χρησιμοποιούν. Με τάξη αποχωρούν από τον χώρο διδασκαλίας μετά το χτύπημα του κουδουνιού και εφόσον ο/η διδάσκων/ουσα εκπαιδευτικός δώσει τη σχετική άδεια.
  • Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, όλοι οι μαθητές/τριες βγαίνουν υποχρεωτικά στον αύλειο χώρο. Σε περίπτωση δυσμενών καιρικών συνθηκών, οι μαθητές/τριες παραμένουν στον εσωτερικό χώρο των διαδρόμων μπροστά από τις αίθουσες διδασκαλίας. Παραμονή εντός της αίθουσας δικαιολογείται για σοβαρό λόγο και μόνο κατόπιν της άδειας από εκπαιδευτικό.
  • Οι μαθητές/τριες δεν εισέρχονται σε άλλες τάξεις/αίθουσες, εκτός αν έχει δοθεί σχετική άδεια από εκπαιδευτικό.
  • Στα διαλείμματα, για την αποφυγή ατυχημάτων, δεν επιτρέπονται τα παιχνίδια με χρήση μπάλας ή άλλων υλικών που αντικαθιστούν τη μπάλα ( πλαστικά μπουκάλια, καπάκια, κουκουνάρια κ.α. ).
  • Οι μαθητές/τριες συμμετέχουν στην Ανακύκλωση, χρησιμοποιώντας τους κάδους ανακύκλωσης υλικών ( χαρτί, αλουμίνιο, πλαστικό, μπαταρίες ). Για τα σκουπίδια υπάρχουν ειδικοί κάδοι στον αύλειο χώρο, στους διαδρόμους και εντός των αιθουσών διδασκαλίας. Οι μαθητές/τριες αναλαμβάνουν να καθαρίζουν, αν χρειαστεί, τυχόν σκουπίδια από τους χώρους του Σχολείου.
  • Οι μαθητές/τριες δε φέρνουν στο σχολείο ( ούτε στις διδακτικές επισκέψεις και εκδρομές ) έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα που δε συνάδουν με την ιδιότητά τους, ούτε αντικείμενα ή προϊόντα επικίνδυνα ή ασυμβίβαστα με τη μαθητική ιδιότητα. Επίσης, δε φέρνουν μεγάλα χρηματικά ποσά ή αντικείμενα αξίας, γιατί σε περίπτωση απώλειας ή φθοράς το σχολείο δε φέρει καμιά ευθύνη.

3. Πρόληψη  φαινομένων  Βίας  και  Σχολικού  εκφοβισμού

H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού.

  • Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με φορείς, η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια κ. ά.
  • Ο/Η κάθε μαθητής/τρια είναι μέλος της ευρύτερης σχολικής ομάδας και οφείλει να σέβεται τα άλλα μέλη, να σέβεται την ιδιαίτερη προσωπικότητά τους και τη γνώμη τους, χωρίς να προβαίνει σε ειρωνικά σχόλια, ούτε σε προσβλητική και κακόβουλη κριτική. Δε χρησιμοποιεί προσβλητικές φράσεις και ύβρεις και δεν ασκεί σωματική βία. Έχει πάντα στη σκέψη του/της ότι ¨ τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε και τα λόγια δεν είναι για να πληγώνουμε ¨. Δεν αποκλείει κανέναν/μιά συμμαθητή/τρια του/της από ομαδικές ή εκπαιδευτικές δραστηριότητες και παιχνίδια και δεν παρακινεί τρίτους για απομόνωση και περιθωριοποίηση αυτών.
  • Σε περίπτωση που δεν μπορεί να επιλύσει κάποια διαφορά με συμμαθητή/τριά του/της, ζητά τη βοήθεια των εκπαιδευτικών ( εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί, Δάσκαλος/α της Τάξης, Διευθυντής ).
  • Κάθε μαθητής/τρια που βιώνει ή αντιλαμβάνεται εις βάρος τρίτου φαινόμενα σχολικής βίας ή εκφοβισμού, οφείλει να το αναφέρει άμεσα στον/στην Δάσκαλο/α της Τάξης ή στον Διευθυντή ή σε όποιον άλλον εκπαιδευτικό του σχολείου εμπιστεύεται.
  • Όταν παρατηρούνται φαινόμενα βίας και σχολικού εκφοβισμού, ενημερώνεται ο Σύλλογος Διδασκόντων και γίνεται προσπάθεια αντιμετώπισής τους με την ανάλογη προσέγγιση και συζήτηση με τον/την μαθητή/τρια που επιδεικνύει τη συγκεκριμένη συμπεριφορά. Αν η συμπεριφορά συνεχίζεται, ενημερώνονται οι Γονείς/Κηδεμόνες του/της και επιζητείται η συνεργασία με το Σχολείο. Αν παραστεί ανάγκη, θα ζητηθεί η συνδρομή της Συντονίστριας Εκπαιδευτικού Έργου ή άλλους υποστηρικτικούς φορείς (ΚΕΔΑΣΥ ή του Δήμου) και θα ενημερωθεί σχετικά και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου, για την παιδαγωγική διαδικασία πρόληψης μέσω της προώθησης θετικών συμπεριφορών και αντίστοιχα την καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση στην περίπτωση εμφάνισης αρνητικών.
  • Οι μαθητές/τριες της ΣΤ΄ Τάξης προτρέπονται να γίνουν μέλη της Περιβαλλοντικής Ομάδας της ΣΤ΄ τάξης που συστάθηκε και λειτουργεί στο Σχολείο από τον Σεπτέμβριο του 2018 και αποτελεί Πιλοτικό Πρόγραμμα Ανακύκλωσης σε Δημοτικό Σχολείο του Δήμου Δέλτα. Στο πλαίσιο της Περιβαλλοντικής Ομάδας της ΣΤ΄ Τάξης, οι μαθητές/τριες, υπό τον συντονισμό των υπεύθυνων ΠΕ 70 εκπαιδευτικών των Τάξεων/Τμημάτων της ΣΤ΄ Τάξης ( ανάληψη ρόλων και ευθυνών στις διάφορες δράσεις της ανακύκλωσης με τη χρήση ατομικών γαντιών μιας χρήσης ). Έτσι οι μαθητές/τριες διαπαιδαγωγούνται σχετικά με τις αρχές της συνεργασίας, της κοινωνικής ευθύνης και της περιβαλλοντικής συνείδησης.
  • Για αξιέπαινες πράξεις και επιδόσεις που πραγματοποιούνται εντός ή εκτός Σχολείου από τους/τις μαθητές/τριες, όπως συμμετοχή και διάκριση σε αθλητικούς αγώνες, επιτυχία σε διαγωνισμούς, εθελοντική βοήθεια σε δραστηριότητες του Σχολείου, παράδοση αντικειμένων ή χρημάτων κ.α.: α) γίνεται ειδική αναφορά και επιβράβευση της προσπάθειας και της διάκρισης ενώπιον συμμαθητών/τριών και εκπαιδευτικών κατά την πρωινή συγκέντρωση ή/και β) απονέμεται γραπτός έπαινος.

4. Σχολικές  Εκδηλώσεις – Δραστηριότητες

Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/τριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα.

  • Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα πρέπει να γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/τριών, διότι έτσι αυτοί/τές αισθάνονται υπεύθυνοι/θυνες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.
  • Τη δαπάνη των διδακτικών επισκέψεων και εκδρομών αναλαμβάνουν οι Γονείς/Κηδεμόνες των μαθητών/τριών.
  • Όταν για την πραγματοποίησή τους απαιτείται η χρήση μεταφορικού μέσου, οι Γονείς/Κηδεμόνες καταθέτουν Υπεύθυνη Δήλωση για τη συμμετοχή του/των παιδιού/ών τους.
  • Ο σχολικός κανονισμός ισχύει και στις εκπαιδευτικές επισκέψεις – εκδρομές και ακολουθούνται οι κανόνες του, αφού οι επισκέψεις – εκδρομές αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της σχολικής ζωής.

5. Συνεργασία  Σχολείου – Οικογένειας – Συλλόγου  Γονέων/Κηδεμόνων

Το Σχολείο πρέπει να βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του/της μαθητή/τριας, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και Φορέων, των οποίων όμως ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός.

  • Οι Γονείς/Κηδεμόνες έχουν την ευθύνη της ανελλιπούς φοίτησης του/των παιδιού/ών τους και ενημερώνουν υπεύθυνα το Σχολείο για όλα τα ζητήματα και τις ιδιαιτερότητες που σχετίζονται με αυτό/ά και επηρεάζουν τη συμπεριφορά του/τους στο Σχολείο.
  • Οι Γονείς/Κηδεμόνες ενημερώνουν το Σχολείο σε κάθε αλλαγή των στοιχείων τους (διεύθυνση, στοιχεία επικοινωνίας ).
  • Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια, ενημερώνονται οι Γονείς/Κηδεμόνες του, οι οποίοι θα πρέπει να συνεργαστούν με το Σχολείο.
  • Για σοβαρές διαφορές μεταξύ μαθητών/τριών, οι Γονείς/Κηδεμόνες οφείλουν να ενημερώνουν τον/την Δάσκαλο/α της Τάξης ή τον Διευθυντή του Σχολείου. Σε καμιά περίπτωση δεν επιτρέπεται στον χώρο του Σχολείου, Γονέας/Κηδεμόνας να επιπλήξει, να απειλήσει ή να ασκήσει βία σε άλλο παιδί.
  • Οι Γονείς/Κηδεμόνες των μαθητών/τριών της Α΄ και Δ΄ Τάξης έχουν την υποχρέωση να προσκομίσουν στην αρχή του Σχολικού Έτους το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή ( Α.Δ.Υ.Μ. ), το οποίο φυλάσσεται στο αρχείο  του Σχολείου και έχει τριετή ισχύ.
  • Οι Γονείς/Κηδεμόνες που συνοδεύουν τα παιδιά τους προς και από το Σχολείο, οφείλουν να φροντίζουν για την έγκαιρη προσέλευση καθώς και την έγκαιρη παραλαβή, σύμφωνα με το ωράριο του Σχολείου. Κάθε καθυστέρηση παραλαβής δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των παιδιών και η ευθύνη, μετά το ωράριο λειτουργίας του Σχολείου, βαραίνει τους/τις ιδίους/ες.
  • Οι Γονείς/Κηδεμόνες, κατά τη μεταφορά των παιδιών τους στο Σχολείο, τηρούν τους κανόνες και τον Κ.Ο.Κ. ( Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ) και φέρονται με ευγένεια. Κανένα όχημα δεν επιτρέπεται να σταθμεύει στις διαβάσεις και στην είσοδο του Σχολείου.
  • Οι Γονείς/Κηδεμόνες προσέρχονται στο Σχολείο τις καθορισμένες ημέρες και ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς ή για έκτακτους λόγους, μόνο κατόπιν προηγούμενης συνεννόησης. Δεν επιτρέπεται η χωρίς λόγο παρουσία των Γονέων/Κηδεμόνων στην αυλή και στους χώρους του Σχολείου.
  • Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αποτελεί τη συλλογική έκφραση της άποψης των Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών/τριών. Είναι προφανές ότι το εκπαιδευτικό έργο ανήκει στην αρμοδιότητα και την ευθύνη των εκπαιδευτικών και του Διευθυντή του Σχολείου. Ωστόσο, το Σχολείο χρειάζεται και επιδιώκει τη συνεργασία του Συλλόγου για την προαγωγή του σχολικού έργου. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων μπορεί να χρησιμοποιεί συγκεκριμένο χώρο του Σχολείου για τις συνεδριάσεις του και τις συνελεύσεις του ( τακτικές, έκτακτες, εκλογοαπολογιστικές), μετά από αίτημα προς τον Διευθυντή του σχολείου ή/και στις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου.

6. Ποιότητα  του  σχολικού  χώρου

Ένας από τους στόχους του Σχολείου πρέπει να είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους/στις μαθητές/τριες σε ό,τι αφορά στην ποιότητα του σχολικού χώρου.

  • Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας, κ.λ.π. διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού.
  • Οι μαθητές/τριες σέβονται και χρησιμοποιούν με προσοχή την υλικοτεχνική υποδομή, τα εποπτικά μέσα, τα βιβλία της δανειστικής βιβλιοθήκης, το αθλητικό υλικό του σχολείου και οτιδήποτε βρίσκεται στον περιβάλλοντα χώρο του.
  • Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και παιδαγωγικά εθίζουν τον/τη μαθητή/τρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Μαθητής/τρια που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον/την κηδεμόνα του.

ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ – ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ – ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ  ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ

Ο κοινά συμφωνημένος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές.

  • Η τήρησή του από τους/τις μαθητές/τριες, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους Γονείς/Κηδεμόνες, με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου.
  • Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.
  • Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή του Σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων, καθώς και από τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
  • Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ισχύει για ένα σχολικό έτος.

Ανατολικό  20 / 10 / 2022

Ο Αναπληρωτής Διευθυντής του Σχολείου

Πελτέκης Σταύρος