“Υγιεινή Διατροφή” της Dole Hellas

Η εκπαιδευτική παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας στις 3 Απριλίου 2024 αποτέλεσε μια εξαιρετική ευκαιρία για τους μαθητές μας να ενημερωθούν για τη σημασία της υγιεινής διατροφής. Ο υπεύθυνος διατροφολόγος του προγράμματος “Υγιεινή Διατροφή” της Dole Hellas μοιράστηκε με τους μαθητές μας πολύτιμες πληροφορίες για τις σωστές διατροφικές συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσουν.

Μέσα από την παρουσίαση, οι μαθητές εξοικειώθηκαν με τη σύγχρονη διατροφική πυραμίδα και τη σημασία της άσκησης στην καθημερινή ζωή τους. Αντίστοιχα, η συμμετοχή τους σε ομαδικά παιχνίδια όπως το φιδάκι σχετικό με τη διατροφή διασκέδασε και ενίσχυσε την κατανόησή τους για το θέμα.

Το ενδιαφέρον των μαθητών αναζωογονήθηκε ακόμα περισσότερο με το μοίρασμα των μπανανών της Dole Hellas στο τέλος της παρουσίασης. Αυτή η πρωτοβουλία δεν τους προσέφερε μόνο  ένα νόστιμο σνακ, αλλά τους έδωσε επίσης τη δυνατότητα να συνδέσουν αυτά που μάθανε με ένα πρακτικό παράδειγμα στην πραγματική ζωή.

Συνολικά, η παρουσίαση αποτέλεσε μια εποικοδομητική εμπειρία που ενίσχυσε την ευαισθητοποίηση των μαθητών μας για τη σημασία μιας υγιεινής διατροφής και ενθάρρυνε την υιοθέτηση θετικών διατροφικών συνηθειών στην καθημερινή τους ζωή.

Το πρωταπριλιάτικο ψάρι, Poisson d’Avril!

Η Πέμπτη τάξη του σχολείου μας γιόρτασε την πρωταπριλιά στο μάθημα των γαλλικών με ένα διαφορετικό έθιμο, φερμένο από την Γαλλία.

Την 1η Απριλίου στη Γαλλία συνηθίζουν να λένε ψέματα αλλά και να κρεμούν στις πλάτες των περαστικών μικρά χάρτινα ψάρια και να φωνάζουν «Πρωταπριλιάτικο ψάρι! (Poisson d’Avril) μόλις το αντιληφθούν οι περαστικοί. Έτσι και οι μαθητές της Ε’ τάξης  γνώρισαν το έθιμο αυτό μέσω αυτής της δράσης, χρωμάτισαν και έκοψαν μικρά  χάρτινα ψαράκια και διασκέδασαν κολλώντας τα στις πλάτες των συμμαθητών και των δασκάλων τους στην τάξη τους, αλλά και στην αυλή του σχολείου!

Παγκόσμια Ημέρα παιδικού βιβλίου , 2 Απριλίου

Με αφορμή την  παγκόσμια  ημέρα  παιδικού βιβλίου, η διευθύντρια και ο σύλλογος διδασκόντων αποφάσισαν να προσκαλέσουν  στο σχολείο μας, τη συγγραφέα-δασκάλα και εικονογράφο Πραβήτα Γεωργία, η οποία μας εισήγαγε στον μαγικό κόσμο των παραμυθιών. Μας παρουσίασε ένα από τα παραμύθια της, “Ο δράκος μου έχει κινητό”, μεταφέροντάς μας σε μια περιπέτεια γεμάτη φαντασία όπου μας εξέπληξε με την ευαισθησία και τον πλούτο των σκέψεών της, ενώ ταυτόχρονα με συμβολικό τρόπο, περνούσε τα μηνύματα της για τη δύναμη της φιλίας και τις επιπτώσεις στη ζωή μας η κατάχρηση του κινητού.

Καθώς μας μίλησε για τη διαδικασία δημιουργίας των παραμυθιών της, αναδείχθηκε ο δημιουργικός της κόσμος, γεμάτος χρώματα και φαντασία. Το πώς εκείνη συνδυάζει τις λέξεις με τις εικόνες για να δημιουργήσει ένα μαγικό και συναρπαστικό κόσμο για τους αναγνώστες της, μας έκανε να νιώσουμε την αμέριστη ενέργεια και αγάπη που επενδύει στο έργο της.

Ακολούθησε εποικοδομητικός  διάλογος με τα παιδιά. Συζητήσαμε για τα βαθύτερα νοήματα που κρύβονται πίσω από τα παραμύθια και τις ζωντανές μας εμπειρίες, καθώς και για το πώς η φαντασία μπορεί να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε και να αντιμετωπίσουμε τον κόσμο γύρω μας. Η συγγραφέας παρότρυνε και έδωσε συμβουλές στα παιδιά για να γράψουν ο καθένας το δικό του παραμύθι.

Κλείνοντας την εκδήλωση, οι μαθητές απολάμβαναν την χαλαρωτική μουσική και ταυτόχρονα συμπλήρωναν ασκήσεις δημιουργικής γραφής , που τους είχε ετοιμάσει η συγγραφέας, πάνω στο παραμύθι που άκουσαν. Εμπνευσμένοι από τα παραπάνω  έγραψαν δημιουργικά μηνύματα, αφήνοντας τη φαντασία τους ελεύθερη να ταξιδέψει και να εκφραστεί. Μέσα από τα μηνύματα των μαθητών αναδείχθηκε η σημαντικότητα της φιλίας και η ανάγκη για αλληλεπίδραση που υπερέχει της τεχνολογικής απόμακρης επικοινωνίας.

Το φετινό μήνυμα και η αφίσα για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2024 της Eiko Kadono:

Οι ιστορίες ταξιδεύουν πάνω σε φτερά, λαχταρώντας ν’ ακούσουν το χαρούμενο χτύπο της καρδιάς σας.

Είμαι μια ιστορία που ταξιδεύει. Πετάω παντού.

Με τα φτερά του ανέμου ή τα φτερά των κυμάτων, ή καμιά φορά και με τα μικροσκοπικά φτερά της άμμου. Πετάω, βέβαια, και με τα φτερά των αποδημητικών πουλιών. Ακόμα και με τα φτερά των αεροπλάνων.

Στέκομαι δίπλα σου. Γυρίζω τις σελίδες για να σου πω μια ιστορία, εκείνη που θέλεις ν’ ακούσεις.

Θα σου άρεσε μια παράξενη και θεσπέσια ιστορία;

Ή τι θα έλεγες για μια λυπητερή, μια τρομακτική ή μια αστεία;

Αν δεν έχεις διάθεση να την ακούσεις τώρα, δεν πειράζει. Όμως ξέρω πως κάποια μέρα θα θέλεις. Όταν θα θέλεις, λοιπόν, φώναξε: «Ιστορία που ταξιδεύεις, έλα! Κάθισε δίπλα μου!».

Κι αμέσως θα πετάξω κοντά σου.

Έχω τόσες ιστορίες να μοιραστώ!

Τι θα έλεγες για την ιστορία ενός μικρού νησιού που βαρέθηκε τη μοναξιά του, έμαθε να κολυμπάει κι αποφάσισε να βρει έναν φίλο;

Ή για την ιστορία μιας παράξενης νύχτας, όταν παρουσιάστηκαν δύο φεγγάρια;

Ή για τη νύχτα που χάθηκε ο Άι-Βασίλης.

Ω! Μπορώ ν’ ακούσω την καρδιά σου. Χτυπάει όλο και πιο γρήγορα.

Ταπ ταπ, τίκι τακ, τικ τοκ, τικ τικ τακ!

Η ιστορία που ταξιδεύει πήδηξε μέσα σου κι έκανε την καρδιά σου να χτυπάει δυνατά.

Τώρα θα γίνεις κι εσύ μια τέτοια ιστορία, ανοίγοντας τα φτερά σου να πετάξεις.

Και έτσι, μια ακόμα ιστορία που ταξιδεύει γεννιέται

Καρναβαλικό πάρτι για να υποδεχτούμε ενωμένοι την Σαρακοστή!

Την Παρασκευή 15 Μαρτίου, η αυλή του σχολείου μας γέμισε με χαρά και ενθουσιασμό, καθώς πραγματοποιήθηκε ένα καρναβαλικό πάρτι για να υποδεχτούμε ενωμένοι την Σαρακοστή! Η ατμόσφαιρα ήταν γεμάτη με χαμόγελα και φωνές, καθώς οι μαθητές ανυπομονούσαν να ξεκινήσει η γιορτή.

Ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων ανέλαβε την οργάνωση του πάρτι, εξασφαλίζοντας την απαραίτητη διασκέδαση για τους μικρούς μας φίλους, με έναν διασκεδαστή. Τα παιδιά απόλαυσαν κάθε στιγμή του πάρτι. Χόρεψαν με χαρά και ενέργεια στους ρυθμούς της μουσικής, συμμετείχαν σε διασκεδαστικά παιχνίδια που τους έφεραν πιο κοντά και ενίσχυσαν τους δεσμούς τους, και φυσικά, δεν έλειψε ο χορός γύρω από το παραδοσιακό  γαϊτανάκι, που έδωσε ακόμη περισσότερο κέφι στην εκδήλωση.

Μετά από δύο ώρες γεμάτες χαρά και  γέλιου, το πάρτι ολοκληρώθηκε αφήνοντας πίσω του μια θετική ενέργεια που θα συνοδεύσει τους μαθητές μας στις επόμενες ημέρες και εβδομάδες. Αυτή η εκδήλωση αποτέλεσε μια όμορφη ευκαιρία για την κοινότητά μας να ενωθεί, να διασκεδάσει και να δημιουργήσει ανεξίτηλες αναμνήσεις.

Το φορητό πλανητάριο στο σχολείο μας!

Την Πέμπτη 14 Μαρτίου, μετά από πρωτοβουλία του συλλόγου γονέων  και κηδεμόνων του Δημοτικού και Νηπιαγωγείου Ανατολικού, επισκέφτηκε το σχολείο μας το φορητό ψηφιακό  πλανητάριο. Οι μαθητές παρακολούθησαν δύο εκπαιδευτικά προγράμματα μέσα στο χώρο με το θόλο ,που αφορούσαν γνωριμία με τους πλανήτες μέσα από ένα ταξίδι στο διάστημα και στη συνέχεια ακολούθησε παρατήρηση με τηλεσκόπιο – του Ηλίου με ειδικό φίλτρο κατά τη διάρκεια της ημέρας. 

Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν και εμπνεύστηκαν.  Ανακάλυψαν την ομορφιά του σύμπαντος και τη σημασία της γνώσης, ενώ οι εκπαιδευτικές εμπειρίες τους εμπλουτιστήκαν και τους έδωσαν νέες προοπτικές για το μέλλον.

Το Φορητό Ψηφιακό Πλανητάριο απευθύνεται σε άτομα όλων των ηλικιών. Από παιδιά του Νηπιαγωγείου μέχρι την Τρίτη ηλικία. Δείχνοντας τις συναρπαστικές ανακαλύψεις στην εξερεύνηση του διαστήματος, συμβάλλει στην κατανόηση του κόσμου γύρω μας, ανοίγει τους ορίζοντες των θεατών, εμπνέει και εκπαιδεύει για όσα μας περιβάλλουν, για την ίδια τη Γη και τη θέση μας στο σύμπαν.

Εκπαιδευτικές εκδρομές

Το σχολείο μας πραγματοποίησε εκδρομή στον κινηματογράφο, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης . Οι μαθητές των τριών μικρών τάξεων  παρακολούθησαν  την ταινία «Ο μικρός Νικόλας». Καθώς οι σκηνές ξεδιπλώνονταν μπροστά τους, τα παιδιά γέμισαν την αίθουσα με γέλια, χαρά και παιδική αγωνία. Ταυτόχρονα, στους  μαθητές των υπόλοιπων τάξεων προβλήθηκε η ταινία «Το παιδί με το ποδήλατο»

Η επόμενη εκδρομή μας ήταν αφιερωμένη σε μια εντυπωσιακή θεατρική παράσταση, το ροκ μιούζικαλ «Η Παναγία των Παρισίων». Αυτή η παράσταση ήταν μια συναρπαστική εμπειρία για όλους, με τα έντονα σκηνικά και την εντυπωσιακή μουσική να μας μεταφέρουν σε έναν εντελώς διαφορετικό κόσμο.

Μετά την προβολή των ταινιών και της παράστασης, οι μαθητές μοιράστηκαν τις εντυπώσεις τους, συζητώντας τις περιπέτειες των ηρώων καθώς και τα μηνύματα που μετέφεραν. Οι εκδρομές  αυτές δεν αποτελούν απλώς μια απόδραση από την καθημερινότητα του σχολείου, αλλά μια ευκαιρία για εμπλουτισμό της καλλιτεχνικής μας αντίληψης.

Ένα μικρό μουσείο από τους μαθητές της Γ’ τάξης (εργαστήρια δεξιοτήτων)

Οι μαθητές της τρίτης τάξης του σχολείου μας δημιούργησαν αγγεία εμπνευσμένα από τον μινωικό, μυκηναϊκό και κυκλαδίτικο πολιτισμό και τα παρουσίασαν σε ένα μουσείο που δημιούργησαν στην αίθουσα πολλαπλών εκδηλώσεων του σχολείου. Συνοδευόταν από ζωγραφιές και υπομνήματα για περαιτέρω επεξήγηση, ενώ υπήρχε μια αυτοσχέδια αμμοδόχος για να μιμηθούν τον ρόλο του αρχαιολόγου. Όλες οι τάξεις του σχολείου επισκέφτηκαν το μουσείο, εμβαθύνοντας έτσι στην αρχαιολογική και ιστορική γνώση.

Η δραστηριότητα αυτή ενσωματώνει πολλές διαστάσεις της μάθησης και του πολιτισμού. Μέσω της κατασκευής, της ερμηνείας και της επίδειξης των έργων, ενθαρρύνθηκε η δημιουργική έκφραση, η κοινωνική συνεργασία και η ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων. Ταυτόχρονα, οι μαθητές εξερεύνησαν την ιστορία και τον πολιτισμό των αρχαίων πολιτισμών και ζήσανε την εμπειρία της αρχαιολογίας μέσω της αυτοσχέδιας αμμοδόχου. Η επίσκεψη όλων των τάξεων του σχολείου στο μουσείο προωθεί την αλληλεπίδραση και την ανταλλαγή ιδεών μεταξύ των μαθητών από διαφορετικές τάξεις, ενισχύοντας την κοινότητα του σχολείου. Συνολικά, αυτή η δράση προάγει μια ολοκληρωμένη προσέγγιση της εκπαίδευσης, συνδυάζοντας θεωρητική γνώση με πρακτική εμπειρία και κοινωνική αλληλεπίδραση.

*Η δράση πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος εργαστηρίων δεξιοτήτων, στην Ενότητα 2 “φροντίζω το περιβάλλον” (υποθεματική : Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά, Μουσεία και αειφόρος ανάπτυξη)

6 Μαρτίου, Παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού (bullying)

Στα πλαίσια της παγκόσμιας ημέρας κατά του σχολικού εκφοβισμού, οι μαθητές κάθε τάξης συμμετείχαν σε δράσεις ευαισθητοποίησης και πρόληψης του φαινομένου. Στην αίθουσα πολλαπλών εκδηλώσεων, παρακολούθησαν μια παρουσίαση power point, ενισχυμένη από συγκινητικά βίντεο, που ανέδειξαν τις συνέπειες του εκφοβισμού στη ζωή των νέων.

Μέσα από πραγματικές ιστορίες και συγκλονιστικές μαρτυρίες, οι μαθητές κατανόησαν πώς ο εκφοβισμός επηρεάζει τόσο το θύμα όσο και τον ίδιο τον κοινωνικό ιστό του σχολείου. H δράση αυτή είχε ως στόχο όχι μόνο την ενημέρωση, αλλά και τη δημιουργία ενός ασφαλούς περιβάλλοντος, όπου η αλληλεγγύη και ο σεβασμός θα κυριαρχούν.

Οι μαθητές ενθαρρύνθηκαν να επικοινωνήσουν με τους εκπαιδευτικούς τους ή άλλους ενήλικες σε περίπτωση που αντιμετωπίσουν ή γνωρίζουν κάποιον που βιώνει σχολικό εκφοβισμό. Με αυτόν τον τρόπο, η εκπαιδευτική κοινότητα συνεργάζεται ενεργά για να δημιουργήσει ένα περιβάλλον που προωθεί την αμοιβαία κατανόηση και σεβασμό, ενισχύοντας την ανθρωπιά και την κοινωνική συνοχή.

Οι μαθητές της Ε’ τάξης κατασκεύασαν σχετικές αφίσες που θα εκτεθούν στον χώρο του σχολείου μας.

Κατασκευή τρισδιάστου χάρτη από τους μαθητές της Γ’ τάξης

Oι μαθητές της τρίτης τάξης στα πλαίσια του μαθήματος της μελέτης περιβάλλοντος, στην ενότητα “ο χάρτης, μία εικόνα του τόπου μας” , κατασκεύασαν με πλαστελίνες τρισδιάστατους γεωμορφολογικούς χάρτες διαφόρων γεωγραφικών διαμερισμάτων της Ελλάδας.

Στόχος της δραστηριότητας ήταν να εξοικειωθούν με βασικούς γεωγραφικούς όρους και το συμβολισμό τους στο γεωμορφολογικό χάρτη, καθώς και να καλλιεργήσουν μέσα από την συνεργασία, την ομαδικότητα και την αποτελεσματικότητα της συλλογικής δράσης.