Καρναβαλικό πάρτι για να υποδεχτούμε ενωμένοι την Σαρακοστή!

Την Παρασκευή 15 Μαρτίου, η αυλή του σχολείου μας γέμισε με χαρά και ενθουσιασμό, καθώς πραγματοποιήθηκε ένα καρναβαλικό πάρτι για να υποδεχτούμε ενωμένοι την Σαρακοστή! Η ατμόσφαιρα ήταν γεμάτη με χαμόγελα και φωνές, καθώς οι μαθητές ανυπομονούσαν να ξεκινήσει η γιορτή.

Ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων ανέλαβε την οργάνωση του πάρτι, εξασφαλίζοντας την απαραίτητη διασκέδαση για τους μικρούς μας φίλους, με έναν διασκεδαστή. Τα παιδιά απόλαυσαν κάθε στιγμή του πάρτι. Χόρεψαν με χαρά και ενέργεια στους ρυθμούς της μουσικής, συμμετείχαν σε διασκεδαστικά παιχνίδια που τους έφεραν πιο κοντά και ενίσχυσαν τους δεσμούς τους, και φυσικά, δεν έλειψε ο χορός γύρω από το παραδοσιακό  γαϊτανάκι, που έδωσε ακόμη περισσότερο κέφι στην εκδήλωση.

Μετά από δύο ώρες γεμάτες χαρά και  γέλιου, το πάρτι ολοκληρώθηκε αφήνοντας πίσω του μια θετική ενέργεια που θα συνοδεύσει τους μαθητές μας στις επόμενες ημέρες και εβδομάδες. Αυτή η εκδήλωση αποτέλεσε μια όμορφη ευκαιρία για την κοινότητά μας να ενωθεί, να διασκεδάσει και να δημιουργήσει ανεξίτηλες αναμνήσεις.

Το φορητό πλανητάριο στο σχολείο μας!

Την Πέμπτη 14 Μαρτίου, μετά από πρωτοβουλία του συλλόγου γονέων  και κηδεμόνων του Δημοτικού και Νηπιαγωγείου Ανατολικού, επισκέφτηκε το σχολείο μας το φορητό ψηφιακό  πλανητάριο. Οι μαθητές παρακολούθησαν δύο εκπαιδευτικά προγράμματα μέσα στο χώρο με το θόλο ,που αφορούσαν γνωριμία με τους πλανήτες μέσα από ένα ταξίδι στο διάστημα και στη συνέχεια ακολούθησε παρατήρηση με τηλεσκόπιο – του Ηλίου με ειδικό φίλτρο κατά τη διάρκεια της ημέρας. 

Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν και εμπνεύστηκαν.  Ανακάλυψαν την ομορφιά του σύμπαντος και τη σημασία της γνώσης, ενώ οι εκπαιδευτικές εμπειρίες τους εμπλουτιστήκαν και τους έδωσαν νέες προοπτικές για το μέλλον. Αρχή φόρμας

Το Φορητό Ψηφιακό Πλανητάριο απευθύνεται σε άτομα όλων των ηλικιών. Από παιδιά του Νηπιαγωγείου μέχρι την Τρίτη ηλικία. Δείχνοντας τις συναρπαστικές ανακαλύψεις στην εξερεύνηση του διαστήματος, συμβάλλει στην κατανόηση του κόσμου γύρω μας, ανοίγει τους ορίζοντες των θεατών, εμπνέει και εκπαιδεύει για όσα μας περιβάλλουν, για την ίδια τη Γη και τη θέση μας στο σύμπαν.

Εκπαιδευτικές εκδρομές

Το σχολείο μας πραγματοποίησε εκδρομή στον κινηματογράφο, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης . Οι μαθητές των τριών μικρών τάξεων  παρακολούθησαν  την ταινία «Ο μικρός Νικόλας». Καθώς οι σκηνές ξεδιπλώνονταν μπροστά τους, τα παιδιά γέμισαν την αίθουσα με γέλια, χαρά και παιδική αγωνία. Ταυτόχρονα, στους  μαθητές των υπόλοιπων τάξεων προβλήθηκε η ταινία «Το παιδί με το ποδήλατο»

Η επόμενη εκδρομή μας ήταν αφιερωμένη σε μια εντυπωσιακή θεατρική παράσταση, το ροκ μιούζικαλ «Η Παναγία των Παρισίων». Αυτή η παράσταση ήταν μια συναρπαστική εμπειρία για όλους, με τα έντονα σκηνικά και την εντυπωσιακή μουσική να μας μεταφέρουν σε έναν εντελώς διαφορετικό κόσμο.

Μετά την προβολή των ταινιών και της παράστασης, οι μαθητές μοιράστηκαν τις εντυπώσεις τους, συζητώντας τις περιπέτειες των ηρώων καθώς και τα μηνύματα που μετέφεραν. Οι εκδρομές  αυτές δεν αποτελούν απλώς μια απόδραση από την καθημερινότητα του σχολείου, αλλά μια ευκαιρία για εμπλουτισμό της καλλιτεχνικής μας αντίληψης.

Ένα μικρό μουσείο από τους μαθητές της Γ’ τάξης (εργαστήρια δεξιοτήτων)

Οι μαθητές της τρίτης τάξης του σχολείου μας δημιούργησαν αγγεία εμπνευσμένα από τον μινωικό, μυκηναϊκό και κυκλαδίτικο πολιτισμό και τα παρουσίασαν σε ένα μουσείο που δημιούργησαν στην αίθουσα πολλαπλών εκδηλώσεων του σχολείου. Συνοδευόταν από ζωγραφιές και υπομνήματα για περαιτέρω επεξήγηση, ενώ υπήρχε μια αυτοσχέδια αμμοδόχος για να μιμηθούν τον ρόλο του αρχαιολόγου. Όλες οι τάξεις του σχολείου επισκέφτηκαν το μουσείο, εμβαθύνοντας έτσι στην αρχαιολογική και ιστορική γνώση.

Η δραστηριότητα αυτή ενσωματώνει πολλές διαστάσεις της μάθησης και του πολιτισμού. Μέσω της κατασκευής, της ερμηνείας και της επίδειξης των έργων, ενθαρρύνθηκε η δημιουργική έκφραση, η κοινωνική συνεργασία και η ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων. Ταυτόχρονα, οι μαθητές εξερεύνησαν την ιστορία και τον πολιτισμό των αρχαίων πολιτισμών και ζήσανε την εμπειρία της αρχαιολογίας μέσω της αυτοσχέδιας αμμοδόχου. Η επίσκεψη όλων των τάξεων του σχολείου στο μουσείο προωθεί την αλληλεπίδραση και την ανταλλαγή ιδεών μεταξύ των μαθητών από διαφορετικές τάξεις, ενισχύοντας την κοινότητα του σχολείου. Συνολικά, αυτή η δράση προάγει μια ολοκληρωμένη προσέγγιση της εκπαίδευσης, συνδυάζοντας θεωρητική γνώση με πρακτική εμπειρία και κοινωνική αλληλεπίδραση.

*Η δράση πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος εργαστηρίων δεξιοτήτων, στην Ενότητα 2 “φροντίζω το περιβάλλον” (υποθεματική : Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά, Μουσεία και αειφόρος ανάπτυξη)

6 Μαρτίου, Παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού (bullying)

Στα πλαίσια της παγκόσμιας ημέρας κατά του σχολικού εκφοβισμού, οι μαθητές κάθε τάξης συμμετείχαν σε δράσεις ευαισθητοποίησης και πρόληψης του φαινομένου. Στην αίθουσα πολλαπλών εκδηλώσεων, παρακολούθησαν μια παρουσίαση power point, ενισχυμένη από συγκινητικά βίντεο, που ανέδειξαν τις συνέπειες του εκφοβισμού στη ζωή των νέων.

Μέσα από πραγματικές ιστορίες και συγκλονιστικές μαρτυρίες, οι μαθητές κατανόησαν πώς ο εκφοβισμός επηρεάζει τόσο το θύμα όσο και τον ίδιο τον κοινωνικό ιστό του σχολείου. H δράση αυτή είχε ως στόχο όχι μόνο την ενημέρωση, αλλά και τη δημιουργία ενός ασφαλούς περιβάλλοντος, όπου η αλληλεγγύη και ο σεβασμός θα κυριαρχούν.

Οι μαθητές ενθαρρύνθηκαν να επικοινωνήσουν με τους εκπαιδευτικούς τους ή άλλους ενήλικες σε περίπτωση που αντιμετωπίσουν ή γνωρίζουν κάποιον που βιώνει σχολικό εκφοβισμό. Με αυτόν τον τρόπο, η εκπαιδευτική κοινότητα συνεργάζεται ενεργά για να δημιουργήσει ένα περιβάλλον που προωθεί την αμοιβαία κατανόηση και σεβασμό, ενισχύοντας την ανθρωπιά και την κοινωνική συνοχή.

Οι μαθητές της Ε’ τάξης κατασκεύασαν σχετικές αφίσες που θα εκτεθούν στον χώρο του σχολείου μας.

Κατασκευή τρισδιάστου χάρτη από τους μαθητές της Γ’ τάξης

Oι μαθητές της τρίτης τάξης στα πλαίσια του μαθήματος της μελέτης περιβάλλοντος, στην ενότητα “ο χάρτης, μία εικόνα του τόπου μας” , κατασκεύασαν με πλαστελίνες τρισδιάστατους γεωμορφολογικούς χάρτες διαφόρων γεωγραφικών διαμερισμάτων της Ελλάδας.

Στόχος της δραστηριότητας ήταν να εξοικειωθούν με βασικούς γεωγραφικούς όρους και το συμβολισμό τους στο γεωμορφολογικό χάρτη, καθώς και να καλλιεργήσουν μέσα από την συνεργασία, την ομαδικότητα και την αποτελεσματικότητα της συλλογικής δράσης.

Παγκόσμια Ημέρα Επιληψίας,  12 Φεβρουαρίου

 «Δώσε το ΣΤΙΓΜΑ, μην ΣΤΙΓΜΑΤΙΖΕΙΣ!»

Στις 12 Φεβρουαρίου, έχει καθιερωθεί η Παγκόσμια Ημέρα Επιληψίας. Οι μαθητές της Στ’ τάξης του σχολείου μας συμμετείχαν σε δράσεις που είχαν ως στόχο να ενημερώσουν, να συναισθανθούν και να συμβάλουν στην ευαισθητοποίηση για την επιληψία.

Οι μαθητές παρακολούθησαν ενημερωτικό βίντεο που εξηγούσε τα βασικά στοιχεία της επιληψίας, τα συμπτώματα και τον τρόπο διαχείρισης της νόσου. Η διαδραστική συζήτηση που ακολούθησε έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές να θέσουν ερωτήσεις και να μοιραστούν τις σκέψεις τους.

Με ενδιαφέρον και ενθουσιασμό, οι μαθητές συμμετείχαν σε ομαδική δραστηριότητα δημιουργίας αφισών. Οι μαθητές μας δημιούργησαν αφίσες υψηλής αισθητικής με ενημερωτικό χαρακτήρα, εστιάζοντας στη σημασία της ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την επιληψία.

Οι αφίσες αυτές λειτούργησαν ως δυνατά μέσα επικοινωνίας, παρουσιάζοντας συνοπτικά και εύκολα κατανοητά τα βασικά στοιχεία της επιληψίας. Με γραφικά, χρώματα και σύντομα κείμενα, οι μαθητές προσέγγισαν το θέμα με ευαισθησία και ενημερωτικό πνεύμα. Οι αφίσες αυτές, θα εκτεθούν στο σχολικό περιβάλλον, προσφέροντας μια μόνιμη υπενθύμιση της σημασίας της Παγκόσμιας Ημέρας Επιληψίας.

Ενημερωτικό spot μπορείτε να το βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://drive.google.com/file/d/1BDvYrgTpQ5QHANoz-lnWGxLzZtOStuBX/view

Εργαστήρια Δεξιοτήτων,  Δ’ τάξη «Για το Δάσος μαθαίνω, Δρω και Δημιουργώ»

Στα πλαίσια του 2ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων «Για το Δάσος μαθαίνω, Δρω και Δημιουργώ»  του 2ου κύκλου εργαστηρίων δεξιοτήτων «Φροντίζω το περιβάλλον» ( Υποθεματική: Οικολογία-Παγκόσμια και Τοπική- Φυσική Κληρονομιά) οι μαθητές της Δ’ τάξης του σχολείου μας,  ενημερώθηκαν και ανακαλύψανε τις αιτίες για τις οποίες πολλά άγρια ζώα βρίσκονται σε κίνδυνο.  Δουλεύοντας ομαδικά δημιούργησαν  παζλ «το παράπονο των ζώων»,  όπου αναφέρονται οι κίνδυνοι που διατρέχουν τα άγρια ζώα.

  • Οι μαθητές έμαθαν να αναγνωρίζουν και να κατανοούν τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα άγρια ζώα λόγω ανθρώπινων δραστηριοτήτων, ενισχύοντας την οικολογική τους ευαισθησία.
  • Η συνεργατική δημιουργία του παζλ ενισχύει την ικανότητα των μαθητών να εργάζονται σε ομαδικό περιβάλλον, μαθαίνοντας τους πώς να συνεργάζονται για να επιτύχουν κοινούς στόχους.
  • Οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να εκφραστούν δημιουργικά μέσω του παζλ, της συζήτησης και της ανταλλαγής απόψεων, βοηθώντας στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους , όπως τον έκφραστικό τους λόγο.
  • Οι μαθητές ευαισθητοποιήθηκαν και αντιλήφτηκαν τη σημασία της οικολογικής ισορροπίας και της συνύπαρξης με τα άγρια ζώα.

Συνολικά, η δραστηριότητα παρέχει μια πλούσια εκπαιδευτική εμπειρία που συνδυάζει γνώσεις, δημιουργικότητα και ευαισθησία προς το περιβάλλον.

Λέμε “όχι” στον διαδικτυακό εκφοβισμό (cyberbullying) 

6 Φεβρουαρίου, Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου

Στα πλαίσια του εορτασμού της Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, το σχολείο μας συμμετείχε, μαζί με άλλα 150 σχολεία σε όλη την Ελλάδα, στην διαδικτυακή δράση “safe internet” που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου. Το πρόγραμμα παρακολούθησαν οι τάξεις Β’ , Γ’ και Δ στην αίθουσα πολλαπλών εκδηλώσεων του σχολείου μας.

Oι μαθητές ενημερώθηκαν για θέματα που αφορούν:

  • Τη συνετή χρήση της τεχνολογίας και του διαδικτύου, καθώς και τον σωστό τρόπο συμπεριφοράς στο διαδίκτυο
  • Την προστασία των δικαιωμάτων και των πληροφοριών τους
  • Πώς να συνεργάζονται με ουσιαστικό τρόπο, τόσο διαδικτυακά, όσο και εκτός διαδικτύου
  • Να είναι δεκτικοί σε άλλους πολιτισμούς και στις απόψεις των άλλων, αξιοποιώντας τις θετικές πτυχές του διαδικτυακού περιβάλλοντος εντός του οποίου κινούνται, και αποφεύγοντας τις αρνητικές
  • Να έχουν επίγνωση ότι η δια βίου μάθηση είναι αναγκαία για να μπορούν να συμβαδίζουν με τις ραγδαίες αλλαγές που επιφέρει στον κόσμο η ψηφιακή τεχνολογία